<<..Hakikat Dunia..>>







First of alL....tq sgt2 pada Allah sebab dengan izinNya dpt gk ana siapkan blog nie...Walaupun memakan masa...tp Alhamdulillah..puas ati untuk ana...maaf la kalau blog ni ade kena mengena dgn kehidupan antum semua...tp ana x de sikit pun nk kaitkn hidup ana dengan hidup antum....Just crik tempat yg blh ana share something...jom..usha2 dgn ape yg ade kt blog ana...harap antum bg skit komen..


Followers

About Me

My photo
pEy dEe, sErembAN, Malaysia
Ape nak cite pasal aku nie..erm..aku pun xtaw la....aku hanya manusia biase yg xtaw ape2..aku sedang belajar...belajar untuk tahu ape yg sepatutnya aku wt....erm...aku harap korang dapat tolong aku....

Thursday, August 18, 2011

Tangisan Syawal kerana Ramadhan



Ramadhan,

Kau sahabat sejatiku,
Kau sentiasa mendahulukanku,
Membenarkan aku di hadapan.
Kau memberiku kegembiraan,
Tapi kau penuh kesedihan,
Kesedihan hasil dari penyesalan.

Ramadhan,

Hebatnya kau,
Mampu menahan segala nafsu,
Tapi aku, penuh leka,
Dengan riang ria,penuh bangga,
Aku penuh maksiat, penuh dosa.

Ramadhan,

Ku selalu menantimu,
Agar ku dapat mencari sebuah pengajaran,
Agar diriku juga mampu,
mampu menjadi terlalu mulia sepertimu.

Ramadhan,

Kau ada segalanya,
Ada terawih di tiap malam,
Ada Nuzul Al-Quran,
Ada Lailatul Qadar,
Kau penuh pengampunan.
Pahalamu berganda.

Ramadhan,

Kau terlalu bermakna,
Tanpamu, tiada erti kemenangan bg diriku.
Terlalu susah untuk bertemumu,
Setahun hanya sekali,
Syurga dan rahmat dibuka,
Bagi yang sentiasa memuliaknmu.

Ramadhan,

Terima Kasih atas kebaikanmu,
Moga diriku mampu menjadi sepertimu,
Moga tiap-tiap tahun dapat bertemu.


KU MENGHARAP DIRIKU JUGA DIMULIAKAN SEPERTI DIRIMU,
PENUH DENGAN KEINSAFAN.. MANUSIA, JADIKAN AKU BERMANFAAT SEPERTI APA YANG TELAH KAU LAKUKAN PADA RAMADHAN.. AKU INGIN MENJADI SEPERTINYA..


Nukilan,
~ KhaliFAH de DuNiya ~

3 comments: